Maak samen een fijnere buurt!

Mooier wonen en prettiger leven in de gemeente Ede, door samen een idee te bedenken én dat samen uit te voeren. Stichting Idee in Uitvoering steunt jaarlijks inwoners van Ede bij het realiseren van ongeveer zestig van deze ideeën. Zodat er meer contact is tussen de bewoners en men samen geniet van het resultaat. Dát is het doel van de Stichting!

‘Groen doen’ verbindt de buurt

Samen een plantsoen aanpakken. Aan de Uiterwaalhof in Ede zorgt dat voor meer groen, samen koffie drinken en een goede sfeer!

Kerstmaaltijd Oekraïners Harskamp

Kerstmaaltijd voor Oekraïense bewoners Harskamp zeer geslaagd, mede door de inzet van enthousiaste vrijwilligers.

Friends on Ice: op naar de 20e editie!

Ook de 19e editie van het Edese schaatsfestijn Friends on Ice was met ruim 30.000 bezoekers weer een groot succes. Op naar de 20e!

Stadsvarkens in Veldhuizerbos

De Stichting Stadsvarkens Ede organiseerde het jaarlijkse stadsvarkensdiner bij Meet-Inn. Alle gasten genoten tijdens deze gezellige en informatieve avond.

Odensehuis: ook met dementie mogen zijn wie je bent

Ook in Ede bestaat een Odensehuis! Met professionele ondersteuning biedt elke week een groep enthousiaste vrijwilligers thuiswonende ouderen met geheugenproblemen een fijne dag!

Trampolines voor Zorgboerderij Eck-stra

Zorgboerderij Eck-stra in Lunteren heeft twee nieuwe trampolines. Op het sportveld naast de pluktuin kunnen passanten en bezoekers er ook van genieten.

Edese G-hockeyers: zilver op WK!

Op de Special Olympics 2023 in Berlijn strijden 4 G-hockey spelers van MHC Ede mee voor de prijzen; met het Nederlands team winnen ze zilver!

Van buurtkastje naar winkel zonder kassa

Ook in Ede is stille armoe. Maar in de Meerpaal kan een aantal inwoners na aanmelding onder voorwaarden boodschappen doen in een ‘winkel zonder kassa’.

Otterlose struikelstenen ‘spreken’

Sinds 14 april 2023 liggen in totaal negen ‘struikelstenen’ voor drie woningen in Otterlo. Ter herinnering aan Joodse mannen en vrouwen die hier in de Tweede Wereldoorlog slachtoffer werden van het naziregime.

Mooier leven en wonen in de gemeente Ede

“Stichting Idee in Uitvoering steunt initiatieven van Edese burgers die het leven en wonen in Ede mooier maken. Samen een idee uitvoeren. Samen genieten en beter met elkaar omgaan. Daar gaat het ons om.”